vrijdag 19 oktober 2012

mee naar het dorp

Afgelopen woensdagmiddag mocht ik met het vrouwtje mee naar het dorp. Eerst moest ik in de auto. Dat vind ik niet zo erg. Ik mag dan in mijn rode mandje en krijg dat stomme tuigje om, maar ik hoef daar toch niet te lopen.

In het dorp mocht ik in de draagzak. Daar was ik nog niet in geweest. Dat is erg leuk! Ik lig lekker bij het vrouwtje en steek met mijn kopje uit die zak. Dan kan ik alles goed zien. Iedereen keek naar mij. Er waren zelfs van die vrouwen die mij aaiden. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind.

Thuis loopt alles goed. Ik zit nog steeds die stomme kat achterop. Alleen heb ik wel al twee keer een pets gekregen van haar. Dat doet zeer! Ik schrok me helemaal een ongeluk. Scherpe klauwen heeft dat beest. Maar ik geef niet op. Ze rent ook weleens weg van me. Volgens mij wordt ze al bang.

Gisteravond moest ik weer met dat tuigje mee naar buiten. Had vrouwtje de riem aangemaakt. Nou ik ben wel een kwartier bezig geweest om de oprit af te komen. Wat loopt dat vreselijk. Normaal mag ik altijd los mee en gooit vrouwtje een balletje voor me weg. Ze ziet gewoon niet in dat ik niet met dat tuigje om mee ga.

Vanmorgen heeft het vrouwtje met een bezem de straat aangeveegd. Wat een raar ding is dat. En een lawaai! Zelfs toen ik ertegen begon te blaffen hield dat niet op. Toen ben ik maar opgehouden. Dat vond het vrouwtje ook fijn want die zei dat ik braaf was.

Ik heb in de tuin ook wat lekkers ontdekt.Vrouwtje zegt dat het de drollen zijn van die stomme kat, maar dat geloof ik niet. Daarvoor zijn ze veel te lekker. Jammer genoeg heeft het vrouwtje ze allemaal opgeruimd. Ik mag dat niet eten. maar dan moet ze maar meer eten geven in dat bakje hoor. Ik krijg maar een klein beetje terwijl ik het liefst gewoon de hele dag door eet. Ik krijg wel veel snoepjes als ik goed mijn best doe met het balletje halen, of gewoon alleen al als ik ga zitten. Dus dat doe ik wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten